Historien om Jiu-Jitsu:

Jiu-jitsu er effektiv selvforsvar, hvis oprindelse kan dateres mere end 6000 år tilbage i tiden.
I Danmark har Jiu-jitsu dog kun været kendt i mindre end 100 år, og hovedsagelig været benyttet af militær- og politifolk.

Selv om Jiu-jitsu er baseret på gamle kampteknikker, forsøger vi hele tiden at udvikle sporten, hvor vi henter inspiration fra andre kampsporter bl.a. karate, judo og aikido.
Hovedvægten er baseret på at kunne forsvare sig selv mod alle tænkelige former for angreb - fx slag, spark, kvælerangreb, knivstik, stavslag m.m.

Jiu-jitsu ikke er en konkurrencesport, hvor man afholder kampe eller turneringer som i fx judo. Ønsker du at afprøve dine færdigheder i selvforsvar, kan du imidlertid deltage i de årlige Reaktionsbanemesterskaber, hvor du bliver udsat for forskellige, uventede overfald.

Ønsker du en mere konkurrencebetonet deltagelse, kan du stille op i fighting,
som er nærkampe baseret på en blanding af bl.a. judo og karate.